تاریخ امروزجمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خرید بلیط اتوبوس شیراز

Shiraz bus ticket 3 بلیط اتوبوس شیراز

بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید پس باید در زمان خرید بلیط اتوبوس نکاتی را رعایت کنید. آسمونی در این مقاله نکاتی در مورد بلیط اتوبوس و راهنمای خرید بلیط اتوبوس را برای شما عزیزان منتشر می کند. همچنین در این مقاله برای آشنایی عزیزانی که قصد سفر به شیراز با اتوبوس را دارند، به معرفی شهر شیراز می پردازیم.
خرید بلیط اتوبوس

شیراز را بهتر بشناسید

شیراز شهری است که نماد فرهنگ و شعر است. هر کسی که به هنر و شعر علاقمند است حتما سری به شیراز زده است.

شیراز شهری است که ارزش یک بار سفر کردن را حتما دارد و پس از آن بارها و بارها دوست دارید به این شهر سفر کنید.

به قدر جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر زیاد است که با گردش یک روزه نمی توان از همه آن ها بازدید کرد. همراه ما باشید تا با این شهر بیشتر آشنا شوید.

همچینین می توانید از اینجا برای رزرو هتل در شیراز اقدام کنید .
خرید بلیط اتوبوس

تاریخچه شهر شیراز

شیراز شهری در استان فارس، که در دامان خود شعرا و ادیبان بزرگی را پرورش داده است.

برطبق تاریخ ایران، چاپ دانشگاه کمبریج، «سکونت دایمی در محل شهر شیراز شاید به دوران ساسانی و حتی پیش از آن برسد. اما اولین اشاره‌های معتبر در مورد این شهر به اوایل دوران اسلامی بر می‌گردد.» به نوشته دانشنامه اسلامی نیز شیراز شهری است بنا شده در دوران اسلامی در محلی که از زمان ساسانی یا احتمالاً پیش از آن سکونت گاه دایمی انسان بوده‌است.

شیراز مساحتی حدود هزار و دویست کیلومتر دارد که در بخش مرکزی استان فارس واقع شده است. این شهر در منطقه کوهستانی زاگروس و در ارتفاع متغیر  ۱۴۸۰ تا ۱۶۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

یک رودخانه فصلی به نام رودخانه “خشک شیراز” از شهر شیراز گذر کرده و به دریاچه مهارلو وارد می شود.

بنابر سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت شهر شیراز بالغ بر ۱٬۲۱۴٬۸۰۸ تن بوده‌ است. شیراز ششمین شهر پر جمعیت ایران است. شیرازی ها لهجه شیرینی دارند که با فارسی آن را آمیخته می کنند و هنری شیرین در زمینه زبان ارائه می دهند. منبع

شیراز به دلیل داشتن زمین های حاصلخیز و کشاورزی مناسب در بخش اقتصادی هم شکوفا بوده است. شهرک های صنعتی در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری به شهر داده اند.

تولیدات کشاورزی مانند انگور، نارنج، خرمالو، ازگیل، شلیل، انار و گندم و تولیدصنایع دستی ارزشمند، فرش، گل از دیگر موارد اقتصادی این شهر است.

شیرازی ها بسیار خونگرم هستند. و همیشه آامش خاصی داشته اند. تفریح و گردش های دورهمی از ویژگی های خاص این مردمان است. بیشترین غذای شیرازی ها از ماهی تشکیل یافته. و مسقطی و کلوچه، یوخه، فالوده، آبلیمو، آبغوره ، بادام سوخته،عرقیات، حلوا کاسه ای و صنایع دستی  کنده‌کاری، منبت کاری،گلیم، گبه، خاتم کاری،خراطی و… را سوغات اصلی آن ها می توان عنوان کرد.

Shiraz bus ticket 1 بلیط اتوبوس شیراز

آب و هوای شیراز برای سفر 

شیراز با توجه به اینکه در جنوب ایران واقع شده ولی در کل آب و هوای بهتری نسبت به دیگر شهرهای این استان دارد.

بهاری خنک و تابستانی گرم، پاییزی شاعرانه و زمستانی که بوی بهار را می دهد، شیراز را به شهری منسب برای گردشگری در فصل های مختلف به ویژه زمستان ساخته است.

پایانه های مسافربری اتوبوس های بین شهری شیراز

چنانچه قصد دارید با اتوبوس به شیراز سفر کنید می توانید از پایانه های این شهر اقدام کنید.

شیراز از شهرهایی است که به راحتی به دیگر نقاط ایران از طریق زمینی دسترسی دارد. در شیراز ۴ پایانه ی مسافربری در ۴ محور اصلی خروجی شهر وجود داد.

  1. پایانه ی شهید کاراندیش اولین پایانه مسافربری در شیراز،
  2. پایانه ی شهید مدرس در شرق شیراز
  3. پایانه ی امیرکبیر در جنوب غرب
  4. پایانه ی غیرمتمرکز سپیدان در شمال غرب

راهنمای خرید بلیط اتوبوس شیراز

بسیاری از شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل جاده‌ای سایت‌هایی دارند که اطلاعات تمامی مسیر‌ها در آنها درج می‌شود و می‌توان از آنها به‌صورت اینترنتی بلیت خرید.

با ورود به قسمت فروش اینترنتی بلیت در این سایت‌ها می‌توانید با مشخص‌کردن مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر، بلیت‌تان را رزرو کنید و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب خرید کنید.

شرکت های فروش بلیط اتوبوس

  • شرکت سیر و سفر
  • شرکت رویال سفر ایرانیان
  • شرکت همسفر

خرید بلیط اتوبوس
* سه شرکتی هستند که سرویس‌های سفر مناسبی را به مسافران ارائه می‌کنند.

 

Shiraz bus ticket 2 بلیط اتوبوس شیراز

* هم بلیت تاریخ و مقصد مورد نظرتان را به‌صورت اینترنتی بخرید.

خرید بلیط اتوبوس
گرچه تعداد سایت‌های خرید اینترنتی بلیت اتوبوس زیاد است اما برای خرید بلیت، معمولا روند مشابهی را باید در این سایت‌ها طی کنید.

  • بعد از وارد شدن به سایت، در صفحه اصلی سایت دنبال بخش مربوط به انتخاب شهر مبدا و مقصد بگردید.
  • در این بخش شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید و روی دکمه تأیید یا جست‌وجو کلیک کنید تا سایت، گزینه‌های موجود را نمایش بدهد.
  • در قدم بعدی باید صندلی‌ها را انتخاب کنید و بعد از تأیید قیمت نهایی، وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید و از طریق کارت شتاب، مبلغ را به‌صورت اینترنتی واریز کنید.
  • بعد از تمام شدن عملیات پرداخت اینترنتی، دوباره به سایت فروش بلیت برگشت داده می‌شوید و این بار پیغام رزرو شدن بلیت و اطلاعات دیگر را مشاهده می‌کنید.

نکته‌هایی در مورد خرید بلیط اتوبوس

  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان دقت کنید، چون مشخصات بلیت‌تان برای ایمیل و گوشی‌تان هم ارسال می‌شود. این مشخصات بعدا به دردتان می‌خورد.
  • هنگام رفتن به پایانه (یا ترمینال) شماره رهگیری و شماره خرید را همراه داشته باشید. کارت شناسایی را هم فراموش نکنید.
  • هنگام خرید به نام ترمینال هم توجه کنید. به‌خصوص در شهرهای بزرگ که چند ترمینال دارند.

منبع : آسمونی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *