تاریخ امروزپنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم در تور اروپا خوب

برای گفتن تور اروپا از کجا شروع کنیم؟

آنچه این روزها فراوان به چشم می‌خورد، تبلیغات گوناگون برای تورهای مختلف به همه‌جای دنیاست. از لحظه آخری تا گشت‌های جورواجور. اما سوال اصلی اینجاست که «از کجا تور اروپا بگیریم؟»

اولین کاری که باید قبل از هر اقدامی انجام دهید، تعیین میزان بودجه سفرتان است. مشخص کنید که به کجا اروپا ، با چه شرایطی و چند روز سفر می‌کنید.

می‌توانید، از همین حالا، بدون تصمیم قبلی، مشخص‌کنید سال آینده برای چه مدت، مثلاً یک هفته می‌خواهید به ایتالیا بروید، و بعد از برآورد هزینه هر ماه بخشی از هزینه را پس انداز کنید و به ایتالیا بروید.

یادتان باشد، تصویری که از سفرکردن در ذهن عموم است، خصوصاً اروپا، این است که باید برای اینطور سفرها پولدار بود! این یک باور غلط است. پس از این مرحله، می‌توانید یکی از هزاران پیشنهاد را انتخاب کنید.

نکات کلیدی خرید تور اروپا

حتما از یک آژانس مسافرتی معتبر، خرید کنید. آژانسی معتبر است که سابقه برگزاری تور مورد نظرتان را داشته باشد.

این سوال‌ها را از مسئول فروش در مورد آژانس بپرسید:

  • چند وقت است که این تور را برگزار می‌کنید؟
  • چند نفر از این تور را خریده‌اند؟
  • آیا خودتان به این کشور سفر کرده‌اید؟ تجربه شخصی‌تان چیست؟

اگر بار اولیست که از کشور خارج می‌شوید، یا به کشور مورد نظرتان سفر می‌کنید، بهتر است از مسئول تور بخواهید تا توضیحات بیشتری به شما ارائه کند. مثلاً این سوال‌ها:

  • آیا این کشور/تور با علایق و خلق و خوی شما سازگار است؟ (قبل آن باید بدانید که برای چه چیزی تور مورد نظر را می‌خرید.)
  • تور چند روز طول می‌کشد؟ ساعت‌ رفت و برگشت چه زمانی است؟ مدت پروازها از ایران به کشور مقصد چقدر است؟ این سوال به شما کمک می‌کند بهترین ساعت رسیدن به کشور مقصد را انتخاب کنید. معمولاً پرواز رفت صبح و برگشت بعدازظهر، برای مقصدهای نزدیک بهترین زمان است.
  • برای این سفر چه مدارکی لازم است؟

مناسب با وقت و بودجه‌ای که برای مسافرتتان در نظرگرفته‌اید، تور بخرید. با این‌کار در هزینه‌هایی مثل خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل، و برای اخذ ویزا در وقت صرفه‌جویی کرده‌اید. ضمناً تورهای حرفه‌ای به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانید جاهای مهم و دیدنی را ببینید و از فرصت کم، نهایت استفاده را ببرید.

به هر خدمت یا سرویسی که دوست ندارید، مثل هر خرید دیگری، به راحتی «نه» بگویید. مجبور نیستید از همه سرویس‌های تور که مطابق میلتان نیست، استفاده‌کنید.

اولویت‌های خودتان را خوب بشناسید و اطمینان پیدا کنید که تور انتخابی‌تان دقیقا همان اهداف را برآورده می‌کند؛ اگر قصد استراحت دارید، بهتر است به یک شهر ساحلی بروید نه مراکز خرید بزرگ و مال‌های مختلف!

نکات کلیدی سفر به اروپا

اگر برای استراحت و دیدن یک کشور جدید رفته‌اید، همه وقتتان را صرف پاساژگردی نکنید. خیالتان تخت، در ایران فرصت زیادی برای خرید هست. البته سوغاتی و یادگاری، بحثشان جداست.

قبل از حرکت به کشور مقصد قدری درمورد فرهنگ مردم آن مطالعه کنید و از عادت‌های آنان باخبر شوید. بعضی رفتارها که در ایران عادی و حتی نماد ادای احترام محسوب شود، ممکن است اسباب سوتفاهم فراهم‌کند.

در بعضی کشورها مثل انگلیس و فرانسه، شما می‌توانید با گرفتن «کارت گردشگر شهری» (City tourist Card) از تخفیف در خرید بلیت اماکن دیدنی استفاده‌کنید؛ از راهنمای تورتان در کشور مقصد در این‌باره سوال کنید.

تورهای راه‌پیمایی رایگان، گزینه خوبی برای گردش در سطح شهرند. اگر حوصله پیاده‌روی ندارید، تورهای یکروزه گردش در سطح شهر با اتوبوس یا ون را از دست ندهید. می‌توانید از آژانس مسافرتی‌تان بخواهید این کار را برای‌تان انجام دهد.

از کجا تور اروپا رزور کنیم؟

پیشنهاد ما به شما “کاروانو” است. این آژانس به‌طور تخصصی تورهای اروپایی را برگزار می‌کند. تورهای انگلیس، فرانسه، هلند، ایتالیا و … بعضی از گزینه‌های پیش روی شماست. تازه علاوه بر مکان‌های دیدنی و گردشی کشورهای اروپایی، اگر قصد شرکت در نمایشگاه خارجی در صنعت خاصی را دارید، باز هم می‌توانید از پیشواز بخواهید تا برایتان اقدامات لازم را به سرعت انجام دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *