تاریخ امروزجمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفری آسان با اتوبوس

مسیر راه تا به مقصد قسمتی از لذت سفر و گردشگری ست. گاهی مجبور می‌شویم با اتوبوس به مسافرت و گردشگری بریم. اما شاید برای شما سخت باشد که ساعت‌های زیادی در فضای تنگ اتوبوس سفر کنید. اگر واقعا برای‌ شما اینطور سفر کردن دشوار است اما مجبورید، می توانید با راهکارهای ساده‌ای در مورد غذا خوردن و نوشیدن تا چگونه سرگرم شدن و نشستن روی صندلی از سختی‌ها بکاهید.همچنین اگر نیاز به خرید بلیط اتوبوس برای سفر داشت داشتید میتونید از سایت کاروانو اقدام فرمایید.

در ادامه راهکارهای مؤثر برای راحتی سفر با اتوبوس را با هم بررسی می‌کنیم.

خوردن و نوشیدن در اتوبوس

بطری آب بردارید

سفری آسان با اتوبوس

در سفر به خصوص در تابستان همیشه باید آب بدنتان را تنظیم نمایید، بدین منظور هر ساعت مقداری آب بنوشید. اگر فکر می‌کنید به آب اتوبوس حساس هستید، می‌توانید آب‌معدنی بخرید. بسته به اینکه سفرتان چقدر طول خواهید کشید یکی دو بطری آب معدنی بخرید و آنها را را در کیف یا کوله‌پوشتی‌تان بگذارید و با خود به داخل اتوبوس ببرید.

اتوبوس نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل، بیشتر تکان می‌خورد، پس هنگامی که آب می‌نوشید مراقب باشید.

 

خوراکی‌ها سلامت از خانه با خودتان بردارید

سفری آسان با اتوبوس

از آنجایی‌که در اتوبوس یا در جاده به غذاهای سلامت دسترسی ندارید، بهترین است با خودتان غذای سالم نظیر ساندویچ تخم‌مرغ آب‌پز، میوه، ساندویچ نان‌ وپنیر، آجیل مغز خشکبار و… بردارید. اگر مسافرت شما به اندازه ای طولانی ست که باید یک وعدۀ غذایی را در جاده بخورید، بهتر غذا سبک و مقوی با خود ببرید.

سرگرم شدن در سفر با اتوبوس

سفری آسان با اتوبوس

برای اینکه در مسیر سرگرم شوید و گذر زمان را متوجه نشوید می‌توان روی گوشی یا ام‌‌پی‌تیری ‌پلیرتان موسیقی‌ها و ترانه‌های مورد علاقه‌تان را به اندازه کافی کپی کنید تا در طول سفر گوش کنید. فراموش نکنید حتما با خود هندس‌فری یا هدست بردارید.

کتاب بخوانید

سفری آسان با اتوبوس

اگر با مطالعه در اتوبوس و ماشین مشکلی ندارید و اینکار باعث سرگیجه در شما نمی‌شود، می‌توانید با خودتان کتاب بردارید و مطالعه کنید. البته در صورتی‌که تبلت دارید می‌توانید از روی آن کتاب‌های الکترونیکی را بخوانید. فقط برای مسیر‌های طولانی پاوربانک‌تان را فراموش نکنید.

کار کنید

سفری آسان با اتوبوس

در دنیا امروز به هر حال هر کاری به نوع به تبلت یا لپ‌تاب نیاز دارد. می‌توانید به بخشی از کارتان که روی ابزارهای هوشمند انجام می‌پذیرید تمرکز کنید.

در مورد سفرتان بنوسید

سفری آسان با اتوبوس

اگر زیاد اهل سفر رفتن و گردشگری هستید، می‌توانید در مورد سفرتان مشاهداتتان را بنوسید و آن ها را در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌تان به اشتراک بگذارید. در فکر این نباشید که قراراست سفرنامه بنویسید، فقط یک حکایت، داستان، خاطره کوتاه یا حتی شعری که به ذهن‌تان رسید را یادداشت یا تایپ کنید.

 

رفع خستگی از نشستن طولانی مدت

 

تا جایی‌که می‌توانید در اتوبوس حرکت کنید

سفری آسان با اتوبوس

حرکت کردن در فضای تنگ اتوبوس مخصوصا بدون اذیت کردن دیگران سخت است. فراموش نکنید که ستون فقرات‌‌تان به گونه‌ای طراحی شده که نیاز به حرکت دارد، بنابراین در صورتی‌که طولانی‌ مدت روی صندلی بنشینید و حرکت کنید ستون مهره‌ها و ماهیچه‌های پشتتان می‌گیرد و در نتیجه اذیت خواهید شد.

تا جایی که می‌توانید هر ۳۰ دقیقه بار از جای‌تان بلند شوید تا ماهیچه‌هایتان تحرک داشته باشد. سعی کنید دست و پاهاتان را بکشید. با کشیده شدن ماهیچه‌هایتان خون در رگ‌ها بهتر جریان می‌یابد و در نتیجه اکسیژن به ماهیچه‌های کمرتان می‌رسد و خستگی‌تان در می‌رود. حتی ۱۰ ثانیه ایستادن و خود را کشیدن هم مفید است.

اگر می‌توانید بدون اذیت کردن دیگران، حرکت کنید در این صورت خون بهتر در پاهاتان جریان خواهد داشت و در نتیجه کمتر خسته خواهید شد.

خودتان را در حالی‌که نشسته‌اید، بکشید

سفری آسان با اتوبوس

گاهی امکان اینکه بایستید یا حرکت کنید مقدور نیست در این صورت می‌توانید نشسته عضلاتتان را بکشید.

می‌توانید روی لبه صندلی اتوبوس بنشینید و تا جایی که امکان دارد یک پای‌تان را به جلو بکشید. بعد پاشنه پا را روی زمین برای چند لحظه بگذارید و کم کم پایتان را بالا ببرید و ۳۰ ثانیه نگه دارید. سه بار این کار را انجام دهید.

لباس مناسب بپوشید

سفری آسان با اتوبوس

لباس‌های تنگ باعث می‌شوند تا وقتی که مدت زمان زیادی در یک جا نشسته‌اید، عضله های بدنتان زودتر بگیرید و کوفته شوند. پس همیشه سعی کنید برای مسیر لباس‌های گشادتر بپوشید.

خوابیدن در اتوبوس

گوش گیر با خودتان بردارید

سفری آسان با اتوبوس

خیلی وقت‌ها خوابیدن بهتر راه حل برای گذراندن زمان است. اما در عین حال به خاطر سروصدای زیاد راحت نمی شود، خوابید، بنابراین توصیه می‌شود، گوش گیر به خودتان بردارید تا از صداهای مزاحم در امان باشید.

 

بالش مسافرتی

سفری آسان با اتوبوس

برای مسیرهای طولانی‌تر، بهتر است بالش کوچک مخصوصا دور گردنی با خودتان بردارید. صندلی‌های اتوبوس معمولا برای اینکه سر را روی آن قرار دهیم مناسب نیست، پس بالش دور گردنی توصیه می‌شود.

سرتان را به پنجره یا صندلی کناری تکیه دهید

مشکل اصلی در خوابیدن روی صندلی‌های اتوبوس مربوط به وضعیت سرتان است. اگر بتوانید سرتان را به پنجره یا صندلی کناری تکه دهید به راحتی می‌توانید بخوابید.

پشت صندلی‌تان را بگردانید

سفری آسان با اتوبوس

تا جایی که می‌توانید پشت صندلی‌تان را به عقب بگردانید و روی آن به حالت دراز کش بخوابید. در صورتی‌که بتوانید نفر پشت سرتان را اذیت نکنید این بهترین روش برای خوابیدن در اتوبوس است.

منبغ wikihow.com و ترجمه مارکوپلو

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *